Jarig geweest, sinterklaasviering en meer

30 november 2018 - Ultimo, Australië

Hallooooooooooo,

Carlien hier. Het gaat goed met ons. Het onderzoek verloopt goed. We hebben intussen al heel wat skype gesprekken gehad met leerkrachten en zijn heel wat wijzer geworden. Dat lukt ook wel prima ondanks het tijdsverschil. We stoppen deze week met de data verzameling, het is hier namelijk al bijna zomervakantie. Het blijft toch raar, de zomer in deze maanden. We kunnen al een klein beetje een conclusie trekken uit ons onderzoek, die toch wel anders is dan we voorspeld hadden. Dat is juist wel heel interessant.

Ik hoorde dat de storm hier zelfs in Nederland op het nieuws is geweest die hier was afgelopen week. We leven nog. Ik heb er eigenlijk niet heel veel van gemerkt. Het regende in de ochtend wel heel veel en hard, er was onweer en was er een soort van lek in de tunnel waar we altijd doorheen lopen naar de trein, dus daar moesten we door allemaal water lopen. Niet echt een zomerse dag dus..

Maar om terug te komen op de zomer in deze tijd van het jaar. Ik ben dit jaar voor het eerst in m'n leven jarig geweest in de zomer! Normaal is het altijd laat licht en vroeg donker buiten, koud en druilerig weer. Nu was het dus totaal het tegenovergestelde, een bijzondere ervaring. Ook was ik dit jaar bijna 2 dagen lang jarig. Hier was ik allang jarig en toen ik ging slapen stroomden de felicitaties uit Nederland binnen. 's ochtends om 10:00 ging ik videobellen met papa en mama, voor hun was ik nog maar net jarig en had er zelf al een paar uur op zitten. We gingen gewoon de dagelijkse dingen doen. Wel gingen we verjaardagslunchen bij een cafeetje op de hoek. Verder naar de bibliotheek om te werken en kinderen testen. Maar toen ik thuis kwam hadden mijn huisgenoten een surprise party georganiseerd! Super leuk, ik schrok me rot toen ik binnen kwam. Ook was het een beetje vreemd dat er een man bij mij in de lift stond die zei dat hij naar nummer 5 moest, daar waar wij wonen. Bleek dit de man te zijn die de wijnproeverij gaf! Kreeg ik zomaar een wijnproeverij van m'n huisgenoten. Dat had Chantal geregeld, super lief!! Ik heb me écht super jarig gevoeld, het was een geweldige dag (of eigenlijk 2).

Verder gaan we nog steeds elk weekend wel naar het strand. Niet per se zwemmen, want het water is wel erg koud. Sommige bikkels doen het wel, maar ik niet. We hebben nog weer een verjaardag van iemand gevierd en gingen lekker uit eten. Het is heel leuk dat we een groep van 12 mensen hebben leren kennen, want er is altijd wel iemand die iets leuks voorstelt om te gaan doen.

Ik ben met m'n Spaanse vriendin wezen snorkelen in Shelly beach. Dat was heel tof. We gingen eerst een stukje wandelen, en daarna snorkelen. We liepen gewoon vanuit het strand de zee in. Wel met wetsuit, want het water is koud en zeker na een uur snorkelen. Ik had wel verwacht om iets meer verschillende kleuren in het water te zien, maar ik heb wel heel wat vissen gezien. Het strandje waar we waren was ook erg leuk, klein en gezellig. We hebben daar nog wat geluncht en de rest van de dag op het strand gelegen (natuurlijk).

Ook hebben we een sinterklaas viering gehad waar we via via bij zijn gekomen. We mochten zwarte (eigenlijk roetveeg) piet spelen. Er waren zo'n 160 kinderen die hebben genoten van de viering, net als wij. Het was gelukkig niet heel heet, dus prima te doen in die pakken. Aanstaande zonder helaas wel.. Dan hebben we de sinterklaas viering van de Nederlandse school (die van de filmpjes op youtube) en dan wordt het 35 graden. Afzien dus. Gelukkig hebben we een na-borrel bij iemand thuis met een zwembad in de tuin.

Nu ga ik stoppen met schrijven want de BBQ moet worden aangeslingerd. Paprika snijden, kangaroovlees kruiden enzovoort.

Het leven is mooi!

Liefs Carlien

1. Marianne:
    30 november 2018
    Leuk verhaal ook een mooi sinterklaas verhaal en carlien nog gefeliciteerd met je verjaardag
  2. Wiesje verhagen:
    2 december 2018
    Hoi Carlien, Wat leuk om eindelijk,,,,,,,,,,,,,, weer iets van jullie te horen. Het is maar goed dat Ellen me nog over jou vertelt. Maar ik kan me ook voorstellen dat de dagen vliegen
    " Als het leven zo mooi is"!
    Houwen zo!!!!
  3. Ylona Boon:
    6 december 2018
    Hoi Carlien,
    Wat leuk om jullie avonturen zo te beleven. Ik ga met drie andere medestudenten in Februari naar Australië voor het onderzoek. Leuk voorproefje voor mij op deze manier. Ik kan door deze verhalen niet wachten!!

Zelf heb ik een persoonlijke vraag die ik jullie graag wil stellen. Ik zou dit graag willen doen via de email. Het moet natuurlijk wel passen in jullie schema.
    Zouden jullie mij een email kunnen sturen als dit mogelijk is?