Zo veel gedaan!

5 november 2018 - Ultimo, Australië

Hoi iedereen,

We hebben de afgelopen weken zo veel gedaan!

Zo zijn we vorige week verhuisd naar een appartement, waar we met 4 andere geweldige mensen wonen. (2 Nederlanders, een Duitser en een Française) We wonen lekker dichtbij het centraal station, wat gunstig is, omdat we veel moeten reizen voor ons onderzoek. We moeten, zoals al verteld, de kinderen van de Nederlandse school testen. Dit is op verschillende locaties, dus dan is het wel fijn om een goede verbinding te hebben met het openbaar vervoer.

Met het onderzoek zelf schieten we ook al aardig op. Het is alleen vervelend dat wanneer wij vinden dat iets af is, dat onze docenten dat nog niet vinden (; Ik merk wel dat we steeds meer te weten komen over het onderwerp, maar het is nog wel lastig om bewijzen te vinden (boeken en artikelen).

We hebben vorige week ook het sinterklaasjournaal opgenomen voor de Nederlandse school. Wij mochten zwarte piet zijn en zijn dan ook vanaf 12 november op youtube te vinden! (https://www.youtube.com/channel/UCUPL3tD2mBUu-ZmtclTrJEw)
We mogen ook op het sinterklaasfeest van de Nederlandse school zwarte piet zijn. (: Toch nog een beetje de Nederlandse cultuur hier.

Dat is natuurlijk al heel gaaf, maar nu het weer hier beter wordt, gaan we ook meer de deur uit om leuke dingen te doen. We hebben afgelopen weekend surflessen gehad op Maroubra beach, als verjaardagscadeau aan iemand die bij ons in ons eerste huis woonde. We hebben nog steeds veel contact met alle mensen van dat huis.

Het gehele weekend hebben we 3 stranden gezien: Maroubra beach op zaterdag, Bondi beach op vrijdag (het was toen heel warm, dus moesten we het er maar even van nemen) en Manly beach op zondag.

We zijn ook met iemand van dat huis naar 'Sculptures by the sea' geweest. Dit was een kunsttentoonstelling die van Bondi beach naar Tamarama beach liep. Wij hebben deze route andersom gelopen, wat echt mooi was. Er stonden kunststukken tussen die echt heel mooi waren en waar je echt wel even bij stil stond, maar er waren ook stukken waarvan je dacht dat een kind dat nog had kunnen maken. Ach, ieder zijn ding, toch?

En vorig weekend hebben we ook paardenraces gezien op Randwick met alle mensen van het eerste huis. Daarna zijn we naar Coogee beach gegaan om daar te barbecuen. Op veel plekken staan openbare (gas)barbecue's, waar je vrij gebruik van kunt maken, mits je de barbecue nadien weer schoonmaakt. Je hoeft dan alleen maar boodschappen te doen en je kunt op een hele toffe plek je eten warm maken.

Zoals ik al zei,

Veel beleefd en veel gedaan de afgelopen weken!

~ Chantal

1. Riet:
    5 november 2018
    Leuk dat je zoveel beleeft en dat je het naar je zin hebt dan beleef je alles veel intenser ik kan het heel goed begrijpen dus geniet er maar lekker van ondanks het werk wat jullie doen.heel veel liefs OMA 💕👍
  2. Bea Veldman:
    5 november 2018
    Hoi
    Wat fijn om wat weer te horen en dat alles goed gaat Het is een hele ervaring om dit mee te mogen maken dat pakken ze jullie nooit meer af
    En fijn om leuke dingen te doen ‘heerlijk naar het strand en surfen en barbecuen En fijn dat het met het onderzoek ook goed verloopt Wens jullie veel fun en tot gauw
  3. Wiesje verhagen:
    6 november 2018
    Leuk om even van jullie te horen. Wat leuk dat jullie zwarte Piet mogen spelen, lijkt me echt iets voor jou, Carlien, lekker gek doen.
    De tijd vliegt voorbij voor jullie, denk ik. Raar om te lezen over strandfeesten en barbecue terwijl hier de kachel moet branden.
    Veel succes en plezier nog, we horen weer!
  4. Hiddegosevoort:
    7 november 2018
    Heel leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. En wat leuk dat je toch sinterklaas kan vieren daar. Groeten hidde en nicole