Kerst!

26 december 2018 - Ultimo, Australië

Hoi iedereen!

Afgelopen weken zijn we bezig geweest met het schrijven van het verslag, we wilden dit zo ver mogelijk af maken en hebben gevraagd om feedback. Dit omdat we van 21 december tot en met 7 januari niet in de bibliotheek van de universiteit terecht kunnen. Dit vergde dus wel even wat planning. We hebben in de vakantie nog wel wat kleine dingen te doen, maar daar hebben we de universiteit gelukkig niet voor nodig.

Naast het werken hebben we zeker ook weer leuke dingen beleefd.

Zo zijn we naar 't Winkeltje geweest. Dat is een Nederlands winkeltje ergens op een industrieterrein van Sydney, bij het winkeltje is ook een café waar je frikandellen, kroketten, poffertjes, snert en andere Nederlandse dingen kunt eten (die wel net anders smaken dan de Nederlandse frikandellen en kroketten) Er werd (best ouderwetse) Nederlandse muziek gedraaid en in de winkel waren ook echt hele Nederlandse dingen te vinden, zoals haring, oliebollenmix, drop, rode kool met appeltjes en andere HAK potjes. Dit was wel echt fijn, een stukje Nederland in Australië.

Daarnaast zijn we naar Newcastle geweest, we hebben daar 3 uur voor moeten reizen. Dit was het laatste weekend dat onze Tsjechische friend hier was en hij wilde graag nog een keer daar naartoe, voordat hij terug zou gaan naar Tsjechië. Het was heel mooi daar, wederom leuke stranden, maar toch is Sydney wel gezelliger. Newcastle voelde voor mij meer als een kleine stad, waar niet zo veel te doen is, terwijl in Sydney eigenlijk altijd wel iets te beleven is. Wel jammer was dat het ineens heel hard begon te stormen toen wij in de zee aan het zwemmen waren. We zijn op dat moment dan ook snel het water uit gegaan en toen we goed en wel het strand af waren, begon het heel hard te regenen en hebben we zelfs wat hagel gezien.

Achteraf bleek dat dat niet de enige hagel zou zijn die we zouden zien die week. Een paar dagen laten hagelde het ook in Sydney zelf heel hard en blijkbaar was dat zo bijzonder, dat het zelfs het Nederlandse nieuws heeft gehaald.

We hebben dus afscheid genomen van onze Tsjechische vriend, maar hebben ook afscheid moeten nemen van onze Catalaanse zonneschijn en onze Franse vriendin is ondertussen ook terug naar Frankrijk, maar die komt eind januari weer terug.

Kerst hebben we deze keer iets anders gevierd dan normaal. We zijn natuurlijk gewend aan koude, gezellige knusse en donkere dagen tijdens kerst. Nu hebben we kerst mogen vieren op het strand en geluncht door te barbecuen. Al met al was het een hele leuke ervaring, maar het kerstgevoel mist toch wel een beetje daarbij. Wat wel hielp om het kerstgevoel te krijgen was dat we de Top2000 hebben aangezet en na het strand lekker met zijn allen hebben gekookt en gegeten bij kaarslicht. Na het eten hebben we ook nog Secret Santa gedaan, wat het Nederlandse lootjes trekken is.

Tijdens oud en nieuw gaan wij naar een park dat naast het Opera huis ligt, waardoor wij een mooi uitzicht hebben op het Opera huis en de Harbour bridge, waar het grote vuurwerk op te zien zal zijn.

We zijn ook al begonnen met het plannen van de vakantie aan het einde van ons verblijf hier. We willen graag nog een aantal dingen zien voordat ook wij weg gaan, zoals een wijnstreek (Hunter Valley), Whitsundays en Fraser Island, maar we moeten nog even kijken hoe dit allemaal in ons schema (en onze portemonnee) past.

Er staan bij het foto-album wat nieuwe foto's, zodat het een beetje duidelijk wordt hoe dat er dan uit ziet (:

En we wensen jullie natuurlijk fijne kerstdagen en alvast een gelukkig oud & nieuw!

Groetjes,

Carlien & Chantal

1. Riet:
    26 december 2018
    Wij hebben ook kerst gevierd jullie thuis. het was heel gezellig we hebben heel veel spelletjes gedaan en lekker eten .al met al was de dag en avond zo voor 🐝 ik wens jullie ook nog fijne tweede kerstdag en een gezond en gelukkig nieuwjaar
  2. Nicole Eisen:
    26 december 2018
    Jullie ook fijne feestdagen en gelukkig Nieuwjaar🎉🎉 natuurlijk nog heel veel plezier.
  3. Erik:
    26 december 2018
    Geniet ervan en doe niets wat ik ook niet zou doen😘
  4. Oma maring:
    26 december 2018
    Je hebt de foto,s met de kerstman al gezien Esmee was helemaal verrukt
    Toen zijn we met zijn allen naar de chinees gegaan ,
    Achter de rijsttafel wat uitstekend was
    Papa en m. en mama zijn al dicht bij jou ,goeie jaar wisseling , en tot ziens !!! Oma opa
  5. Marianne:
    26 december 2018
    Jullie ook nog een prettige jaarwisseling en geniet ze de komende tijd en werk ze nog even met het project groetjes van deze kant
  6. Wiesje verhagen:
    Hoi Carlien en Chantal,
    Fijne Feestdagen en veel plezier met je ouders Carlien.
  7. Betsie:
    26 december 2018
    Nog heel veel plezier en een fijne jaarwisseling.
  8. Bea Veldman:
    28 december 2018
    Hoi hier een berichtje oet pekel Kijk altijd naar jullie uit voor een volgend bericht fijn dat alles goed is En zelfs hollandse dingen daar te krijgen zover weg toch een stukje holland Vreemd zeker kerst te vieren in de zomer Pap en mam zijn er al en jullie zullen een prachtige tijd hebben samen Zie soms foto s voorbij komen super mooi Wens jullie een fijne jaarwisseling samen en veel plezier gr